Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

duminică, 7 noiembrie 2010

Cu si despre medici yet again

Am avut atatea contacte cu medici, pentru situatii in care ma aflam eu sau cunoscuti, incat am prins drag de ei. Sunt cu adevarat vindecatori, poate sub straturi de obraji ingrosati de nesimtirea si vulgaritatea inconjuratoare, dar cei pe care i-am cunoscut eu sunt cu adevarat vraci, samani, healers, whatever.

Am numere de telefon mobil personale ale catorva medici. Am avut nevoie sa le folosesc la cele mai ciudate ore, in zile de sarbatoare si domnii au raspuns si m-au ajutat fara misto, fara ironii.

Am simtit cata rabdare pot avea medici mari, cu scoli multe, cu diplome garla cu un mosulica decrepit, convins de propria valoare si fara respect pentru altii. Am vazut cum se poate minimaliza durerea si, chiar daca provocatul durerii e jobul lor, nu sunt nesimtitori.

Uitam momentele in care ne-au ajutat, uitam ca sunt si ei oameni si au nevoie de somn, de comfortul de baza, au familie si nevoie de timp pentru cei dragi lor, si le reprosam ca nu sunt perfecti, roboti, ca nu functioneaza pe aer, ca nu imfaptuiesc miracole, ca nu ne salveaza fara a avea la dispozitie seringi, ace, bisturie. Uitam ca au si ei griji, ca epuizarea fizica se poate acumula, ca un pacient nesimtit poate fi tolerat, dar 100 de nesimtiti nespalati si pretentiosi sunt dificil de gestionat. Uitam ca noi petrecem in spitalele care ar putea foarte bine sa fie setul unui film de groaza 5-10 zile, dar oamenii astia lucreaza acolo all day, every day.
Si, dupa ce le facem viata mai grea decat ar fi necesar, dupa ce le ingreunam jobul, dupa ce ne vindeca in ciuda tuturor obstacolelor create de noi, de sistem, de oricine, tot noi le reprosam conditiile mizere, lipsa accesoriilor medicale, lipsa personalului, timpul mare de asteptare si tot ce ne-a deranjat pe noi. Mai lipseste sa le reprosam bolile care ne-au dus in spital. Poate nu direct, dar indirect, we all do it.

In acest context, da, cred ca medicii merita spagi. 100 de lei e putin pentru a cumpara ce are nenea medic de vanzare si ce da for free in fiecare zi. Poate pentru spaga mea primesc numarul de mobil personal, poate primesc un time slot preferabil, poate mai multa bunavointa, dar niciodata nu am primit mai mult profesionalism.

No, atat am avut de zis dupa ultima intalnire cu un nene doctor.

Am avut un crush pe un medic, diferenta de varsta si faptul ca era casatorit cu o doamna doctor foarte simpatica m-au impiedicat sa pursue it, but we were good friends once si, dupa toate povestile auzite de la el, fara a idealiza profesia medicala, nu pot nici sa acord credibilitate tuturor povestilor vulgului despre cum a fost tratat de medici. In true marie antoinette fashion, ma coalizez cu clasa educata if nothing else.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu