Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

luni, 23 august 2010

Alegeri

Ne înconjoară, apelăm la ele în fiecare moment şi totuşi le negăm existenţa.

Când aud 'nu am avut de ales' ca scuză, văd roşu în faţa ochilor. Pentru că avem de ales, corect ar suna scuza amintită 'am făcut alegerea uşoară la acel moment', 'când am făcut alegerea nu m-am gândit la the big picture', 'nu era nici o cale mai uşoară pe care să o aleg'.

Din acest motiv nu îmi e milă de (unii) bugetari¤ acum, ei au ales să şadă toată ziua şi să fie plătiţi pentru asta. No, acum că s-a schimbat situaţia fac scandal, dar pot alege să-şi caute alt job mai bine plătit. E criză dar lumea mai angajează, deci şi scuza asta e infecicace, poate dacă ar recunoaşte că nu au nici o calificare utilă şi că valoarea lor profesională e inexistentă, ar fi un pas înainte.

Nu îmi e milă de fata de 20 de ani mamă a 2-3 copii cu un soţ beţiv şi prost plătit, eventual şomer. Nu te minţi singură, ai avut de ales, puteai să studiezi, sa dezvolţi o aptitudine utilă (alta decât desfăcutul picioarelor) şi situaţia actuală nu tocmai roz e exact rezultatul alegerii. Şi, bineînţeles, fiecare zi în plus lângă beţivul violent e o altă alegere, să-ţi aduci aminte de asta la 50 de ani când va fi de atâtea ori mai greu să o iei de la capăt

Nu îmi e milă de toate piţipoancele ofilite, adică pe la 30 de ani pe care nu le mai vrea nici un cocălar. Era previzibil pentru oricine. Pe lângă aplicarea autobronzantului puteau să înveţe ceva vandabil legal. Şi faptul că-şi încurajează odraslele să le urmeze e nepardonabil.

Nu îmi e milă de tinerii profesori care se plâng de salarii. De 20 de ani sunt greve pe această temă în învăţământ. Nu e corect, de acord, într-o societate sănătoasă profesorii ar fi bine plătiţi ca nişte îngrijitori a viitorului ţării ce sunt. Dar era previzibil când aceşti viitori ai ţării şi-au ales facultatea că ăsta le e traseul profesional şi că salarele cadrelor didactice e mici. Sau, când s-a înscris la geografie/matematică/biologie geniul chiar credea că va fi fotomodelă/astronaut?!

I'm a heartless bitch şi cred că toţi ne aflăm într-un rahat of our own making.
¤nu vreau să generalizez, printre bugetarii obişnuiţi sunt adevăraţi profesionişti, şi când ăstora le va ajunge cuţitul la proverbialul os şi vor părăsi corabia, vom simţi calitatea reală a nepoţilor, amantelor, mătuşilor, nănaşelor ... şi va fi vai de noi beneficiarii serviciilor finanţelor publice/orc/primăriilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu