Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

miercuri, 5 mai 2010

Selfesteem

Sau iubirea de noi înşine, aş putea să spun că e chiar demnitatea, respectul pe care ni-l purtăm sau nu.
Am impresia că dintotdeauna, campaniile publicitare, panourile gigantice, copertele revistelor, centerfoldurile, filmuleţele jucăuşe de la tv, pop up-urile sunt ţintite doar împotriva selfesteemului fiecăreia dintre noi. Trebuie să fim perfect tonifiate, trebuie so avem exact nuanţa potrivită de bronz, trebuie să folosim cremele cele mai fanteziste şi scumpe pentru că, nu-i aşa, trebuie dar trebuie să fim veşnic tinere.
Singurul lucru pe care trebuie să îl facem e să acceptăm că niciodată corpul nostru nu va arăta precum beyonce fotoşopată, pielea noastră va avea pori şi firicele de păr transparente, indiferent ce cremă vom folosi. Nu e ok să îţi plângi de milă că nu ai fost înzestrată natural cu picioare de 1.5 m. Eu am puţin peste 1.5 as it is şi, recent, am acceptat că nu voi fi gazela zveltă care ţopăie prin reclame.
Peste tot suntem încurajate să urmărim îmbunătăţirea materialului slab cu care ne-a înzestrat natura. Genele trebuie să fie bogate, cu volum, ne-lipite, tenul catifelat, proaspăt, liftat, luminos, buzele pline, apetisante, strălucitoare, părul voluminos, mătăsos. Şi, bineînţeles, toate aceste atribute, modesta de tine, le poţi dobândi cumpărând mascara, fond de ten, ruj, şampon. Şi, bineînţeles, rezultatele nu sunt satisfăcătoare, nici comparabile cu cele din reclamă.
Dar asta e o strategie de marketing, nu e ceva personal.

Ce mă deranjaza cu adevărat e atitudinea noastră faţă de imperfecţiuni. Pentru a ne aduna fărâmele de respect rămase după asaltul gazelelor perfecte, parcă avem nevoie să lovim şi noi în cineva şi mai puţin perfect. Ziceam în postul anterior că nu vreau să fiu asaltată de micile detalii care ar trebui să fie secrete ale fiecăruia. Mă refeream la varice, candidoze and such. Că sunt chestii pe care nu le poţi ascunde, nu sunt sub controlul tău şi asta e.
Am citit un articol http://www.definatalie.com/2010/05/01/you-cant-bully-me-out-of-my-skinny-jeans/ şi sunt perfect de acord cu autoarea. Nu numai că nu există solidaritate feminină, dar, după ce am îndurat asalturi repetate la aspect, ne îndreptăm şi noi împotriva celor mai năpăstuiţi. Şi de ce am face asta? Pentru că e mai uşor? Părem mai subţiri dacă arătăm cu degetul pe cineva mai grăsun?

Ia fiecare să-şi vadă de propriile kile în plus sau de propriile boli alimentare, aşa zic eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu