Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

joi, 20 mai 2010

Cu şi despre slăbit


Ca toate femeile, am trecut şi eu prin purgatoriul complexelor legate de corp, că nu toate erau legate de greutate, unele erau legate de înalţime, de grosimea gleznelor, de albeaţa pielii... etc, că e un sac fără fund.
Din fericire m-am deşteptat cu timpul şi am acceptat că, la 23 de ani nu mai cresc în înălţime, că poate cândva voi consulta un chirurg plastician pentru a-mi corecta unele defecte care nu pot fi remediate altfel, dar cu privire la cele 5-6 kg în plus chiar pot face ceva. Şi nici măcar nu a fost vorba doar despre câteva gk suplimentare, ci despre formă. Mă aliniez trendului prezidenţial for stating the obvious: La 23 de ani, corpul nu mai e, nu se mai comportă ca la 15, orice se depune mai uşor iar defiing gravity nu mai e ceva inclus în pachet. Deci, dacă nu vrei să ai consistenţa unei meduze, trebuie să iei măsuri. În plus, am ajuns cumva într-un spital, unde mi-au făcut analize de toate şi am constatat că am colesterolul puţin mărit, wtf?! Nu mănânc grăsimi, nu fac excese, dar, din cauza bolii care mă adusese în spital nici prea mult sport nu făceam şi toate caloriile suplimentare se transformau în colesterol.
Urmare a tuturor celor enumerate, am adoptat, cam acu un an, un regim de viaţă diferit. Zic regim de viaţă pentru că include sport şi dietă. Dieta nu e una dintre clasicele care durează două săptămâni, iar în a treia săptămână victima se îngraşă cât alţii-n câţiva ani. După ce am primit analizele îngrijorătoare am vizitat nutriţionişti. Ce am constatat e că domnii/doamnele sunt mai hipnotizaţi de măsurile extreme decât fetele de 16 ani care se văd modele. Jeez, m-am îngrăşat pentru că îmi place să mănânc şi tu vii cu soluţia să mă alimentez doar cu salată 3 săptămâni?! Şi în a patra vei fi lângă mine când voi fi vlăguită, frustrată şi dornică de îngheţată? Credeam că scopul vostru e să ne aduceţi definitiv pe drumul cel drept, nu să slăbim pentru moment. De fapt slăbitul e doar un efect secundar, sănătatea ar trebui să fie pe primul loc.

Eu am început cu sport, inot şi fitness, cam în fiecare zi. Rezultatele nu se văd în prima lună, poate nici în a doua, dar scopul meu e să fiu sănătoasă iar sportul e baza. Aveam scolioză, acum nu mai am, colesterolul nu se mai vede (îl cercetez regulat) şi, deşi mai fac excese culinare, acestea nu se depun imediat. Am muşchi tonifiaţi, ceea ce, din punctul meu de vedere e mai estetic decât picioare schiloade şi pline de celulită.

Pe lângă sport, am încercat să mănânc sănătos, mâncăruri neprocesate, legume, fructe şi în porţii mici.
Fără a mă simţi ca o fantomă, fără a fi leşinată, am reuşit să slăbesc, să mă menţin şi să arăt bine. Din punctul meu de vedere nu dietele de 2-3 săptămâni, de o lună, restricţiile alimentare sunt soluţia. Trebuie un plan care să fie urmat toată viaţa iar scopul e sănătatea, că sunt corelate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu