Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

duminică, 16 mai 2010

Reguli de politete la telefonul mobil

Ţin minte foarte bine cand eram mică şi am fost învăţată cum să răsound şi să vorbesc la telefon. Când sun, să salut, să întreb daca e familia ... şi dacă da, să rog să-l cheme pe ... la telefon. Dacă nu e familia căutată, să îmi cer scuze şi să închid. Când răspund, să întreb cine e la telefon pentru a putea spune persoanei căutate cine o caută. Apoi au urmat chestiile complicate, micile minciunele pentru cânt părinţii nu aveau chef/răbdare pentru unii.
Dar nimeni, nimeni nu ne-a dat o cărticică de reguli pentru telefonul mobil. Acesta daor a apărut şi noi l-am folosit după ureche...
Chestia cu întrebatul dacă e familia ... nu se mai pune, că e telefon personal, deci întrebi Radu? sau Ion?. Oricum, să începi să trăncăni fără să saluţi şi să fii sigur că vorbeşti cu persoana bună nu e ok. Să crezi că interlocutorul te ia la băşcălie când îţi spune că nu e Ion şi că habar n-are cine eşti nu e comic. Cum toţi cocă şi piţi au telefon, se întâmplă şi telenovele adevărate dintr-un număr greşit.
Parcă am nostalgia zilelor când era scump să vorbeşti la telefonul mobil, atunci măcar nu eram ţinuţi până la limita răbdării să ascultăm poveşti insipide despre bebelaşi, şoareci, purici ... E mai nepoliticos să plictiseşti interlocutorul decât să închizi telefonul! Şi regula asta se aplică oriunde.
Unii se supără dacă le resping apelul. De fapt asta e un mesaj: sunt ocupat, nu pot să răspund acum, dar am luat la cunoştinţă că m-ai sunat şi, imediat ce ies din situaţia care ma împiedică, îţi voi returna apelul. Eu fac asta des pentru că mama, de iexemplu, ma sună de 100 de ori, până răspund... ca picătura chinezească, persevereazp până cedează inamicul, adică eu. Nu e o jignire, nu te resping pe tine ca persoană, doar amân conversaţia. E acceptabil să insişti imediat după respingere, doar dacă arde blocul, daca s-a prezis cutremur, daca vine ţunamiul, dacă erupe vulcanul ... u get the ideea, în nici un caz pentru că pisica are un purice.
Nu răspund la beep-uri sau la numere ascunse. Nu sunt CIA-FBI şi nu sunt despul de curioasă pentru a-mi pune pe cap cine ştie ce perv căruia îi place să sune oameni necunoscuţi(am experienţe neplăcute).

That's just me.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu