Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

duminică, 10 aprilie 2011

Despre interviuri

Deci despre a doua etapa a gasirii unui job.
Am terminat dreptul si doream sa gasesc un job in domeniu. Consilier juridic.
Nu aveam nici un strop de experienta pentru ca, spre deosebire de ce stiam eu ca practica, voluntariatul, internshipul se pune ca experienta, nuuuu, doar joburile platite se chiar iau in considerare si legendele urbane au fost implantate pentru a ne incuraja sa muncim gratuit.
No, deci, am aplicat la joburi si am fost chemata la interviuri.
E importanta atitudinea intotdeauna. Ca proaspat absolvent, ai inca aerul de scolar care ridica manuta si da raspunsuri ca la extemporal. Wrong! Breathe, esti un profesionist, daca spui o prostie, get behind it. Oamenii vor sa te plateasca pentru ca esti pregatit in domeniul tau. Fii sigur de cunostintele tale daca vrei sa fii platit pentru ele.
E important sa-ti respecti cunostintele si profesionalismul, sa ceri sa fii platit pentru el, sa nu il dai gratuit.
Angajatorul nu e cititor de ganduri, te evalueaza dupa ce-i arati. Ii depasesti cunostintele in domeniu, nu te poate evalua dupa cat stii. Iti cantareste siguranta, aparenta de profesionalism.

Nimeni nu vrea un pisoi speriat in special ca si consilier juridic.

Nu e ok nici sa fii prea uptight. Nimeni nu vrea sa lucreze cu un robot care suge fericirea din aer.

Trebuie sa fii pregatit pentru ciudateniile angajatorilor.
La un interviu mi s-a pus in fata California personality inventory, test de personalitate.
La alt interviu, tanti mi-a zis sa-mi golesc geanta pentru avedea cat de dezordonata sunt.
Alta tanti mi-a povestit o cauza si a urmarit sa vada cat ma implic si ce solutii ofer. Nu neaparat corecte juridic cat aplicabile practic si rapide.
Un nene m-a luat pe nepregatite si m-a rugat sa-i spun un banc.

Sfatul meu e sa breathe si sa fii tu insuti, dar destept, istet, glumet, ordonat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu