Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

joi, 29 aprilie 2010

Salopeta of doom


Relaţia mea cu salopetele a avut suişuri şi coborâşuri şi a început cand frecventam şcoala generală. Tatăl unei prietene fusese on a business trip in the US şi îi adusese norocoasei haine (ceea ce părintele meu nu binevoia niciodată, dar am căpătat căni cu barbie, un breloc cu backstreet boys şi ciocolate). Prin garderoba americană se afla şi o salopetă de blugi. La noi nebunia avea să înceapă peste 2 ani. Mi se părea aşa de cool să porţi salopetă, aşa de băieţeşte şi pe vremea aia eram all for dressing like a boy, aşa de comod. Nu era necesar să te stresezi ce să combini cu ce, salopeta era un outfit întreg.
Apoi au apărut salopetele şi la noi, eram tot în şcoala generală, dar în clasa a 8-a. Deja avea toată lumea şi le combina cu nişte ghete oribile cu platformă. Până m-am dumirit eu dacă mai vreau sau nu să port salopetă, toate colegele mele de clasă arborau câte una şi îşi pierduse tot farmecul. Atunci am hotărât că voi investi în blugi şi l-am îmbârligat pe pater familias să mă aducă la Cluuuuj, această mecca a cumpărăturilor, am intrat în cel mai mare magazin găsit şi am cumpărat blugi crem, dintr-un material puţin reiat. I loved them.
Toate aceste lupte se dădeau în vremea în care aveam sub 50 de kile, practicam artele marţiale şi, în ciuda aspectului jigărit, puteam executa 50 de blotări fără prea mare efort. Nici nu prea îmi făceam griji că hainele nu îmi pun în evidenţă corpul extrem de lucrat şi firav.

Azi, după... 10 ani de la evenimentele evocate... mă plimbam prin magazine şi ce-mi văd ochii?! The salopetă is back! Şi nu numai că a revenit, dar apare în all shapes and sizes. Dacă străbunica ei era din jeans şi avea o singură formă, că era adusă din US, că era în piaţă, în Zalău, nepoatele sunt din mătase, din in, din dantelă şi nu se lasă constrânse de forma antecesoarelor, nu, snt strapless, au pantaloni tip harem, cracul la genunchi, au imprimeuri, pot fi uni, pepit... dar ceva nu s-a schimbat... nici acum, în nici una din miile de forme şi combinaţii, nu fac nimic pentru corpul purtătoarei. Adică, dacă ai piept mai mare decât cupa a... u're screwed. Talia nu se vede, poţi fi gravidă sau cu abdomen plat, că e tot una. Fundul poate doar să umfle şi mai tare partea de jos a acestei contraption from hell şi să adauge încă cinci kile. Chiar dacă ai picioare lungi şi zvelte, acest pat al lui procust fashion te aduce la egalitate cu tipa care are caldaboşi pe post de picioare.
Şi totuşi am văzut muuulte surate pe străzi îndrăznind să înfrunte ceea ce nu poate fi învins şi să poarte salopeta. Toate au fost înfrânte.

Pot doar să concluzionez... cineva urăşte femeile, cineva e un geniu al tacticilor de război (napoleon is amongst us once again) şi femeile nu se lasă speriate de orice provocare. Deocamdată e 1-0 pentru salopetă. Aştept noul Sex and the city, dacă nici carrie nu reuşeşte să egaleze I don't know who can.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu