Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

joi, 21 octombrie 2010

Bourgeois

Urasc notiunea si tot ce tine de ea. Ar putea parea ipocrit, doar ce sunt eu daca nu o mandra exponenta a middle class-ului? Iar domnii burghezi exact asta sunt, patura sociala intermediara clasei muncitoresti si marilor averi. Dar nu statutul economic mi se pare a fi calitatea lor definitorie, starea financiara e harmless in itself. Domnii burghezi sunt cei care au definit morala, ce se cade, sa nu vorbeasca gura lumii, chestia cu rufele murdare spalate in public. Au inventat si sustinut notiunile care ma fac sa ma zburlesc precum o closca on the war path. Si au depasit de mult, ca definitie, patura mijlocie a societatii. Acum pot fi gasiti peste tot, de la coada sapei, la coada unui troller LV.
Poate e impresia mea gresita creata de toata cartile balzaciene citite, dar burghezii ne-au impotmolit cu notiuni inutile si limitative.

Casatoria din dragoste cred ca e o notiune mosita in sanul burgheziei. E mai sanatos sa privesti casatoria ca un parteneriat de afaceri, o unire a patrimoniilor pentru un scop economic definit. E irational sa crezi ca iubirea inflacarata de la inceput va dura cateva decenii, va rezista uratirii, imbatranirii, ingrasarii, chelirii, ergo, casatoria din dragoste se bazeaza pe o premisa eronata. Institutia poate avea succes doar daca scoatem factorul sentimente din ea.

Modestia falsa e tot apanajul burgheziei. Modestia in sine nu mi se pare o calitate, e enervanta si conduce la crearea de maici tereze extrem de iritante in sine. Dar modestia falsa, cersitul complimentelor, imi intoarce stomacul pe dos, fie-mi permis cliseul. Am petrecul 2-3 ore aranjandu-ma, se vede, dar insist sa spun ca abia m-am trezit doar pentru a auzi niste voci plictisite cum imi spun ca dorm deosebit de impopotonata. E diferit de a arata efortless chic, buclele structurate nu sunt nici efortless nici chic, machiajul aplicat cu lopata (am uitat care era unealta zugravului) nu e nici el chic, and so on. Grow a pair si recunoaste, da sunt o opera de arta pentru realizarea careia s-a sacrificat timp si resurse.

De cand au aparut burghezii, au nurtured micile clici de babe moraliste (folosesc termenul de baba in sens larg, unele se nasc babe si, din pacate, si unii se nasc babe) care si-au insusit dreptul de a judeca, de a impartasi opiniile lor formate in creuzetul plin de frustrare pe care-l reprezinta. Cineva e fericit, noooo, nu se poate, ia hai sa pass judgement, sa-l aratam cu degetul, ce conteaza ca nu raneste pe nimeni, in lumea noastra nimeni nu are dreptul de a se bucura de ceva.

Fericirea e forta care imi misca lumea, e scopul meu, so, e natural ca acesti mici aducatori ai norilor, intunecatori ai luminii sa-mi fie inamicii declarati.
Ce e trist e ca au impresia ca ne intereseaza sau afecteaza parerile lor mici, lumea lor meschina, nefericirea lor sau dorinta lor de a o propasi, de a o ridica la nivel de valoare nationala.
Nope, din partea mea puteti sa va induceti atacuri cerebrale toti, eu ma voi bucura de ka-ul meu ca si cum ar fi the king of cars, ma voi delecta conducand pe drumurile patriei in ciuda of all the bickering despre gropi smad, imi va placea in continuare sa dansez, sa beau vin, sa fall inlove.
Put that in your pipe and smoke it!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu