Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

miercuri, 10 februarie 2010

Pisica si drumurile patriei


No, recunosc public si sincer, nu sunt un sofer talentat. Dupa 7 ani de condus(mai rar inprimii 3, da` dupa aia am capatat masina si a fost musai), conduc corect, nu prea incurc pe nimeni, imi stiu limitele si le stiu si pe ale masinii(fort ka, mai ceva ca mine) si nu sunt deloc viteaza, dar deloc! Aica nu ma apuc sa depasesc aiurea, stiu ca masina mea se simte bine pana la 100 km/h, dupa aia e o lupta pe viata si pe moarte inre mine si ea, deci, daca nu e caruta, camion harbuit, dacie tbc-ista, sau ceva masina mai mica decat a mea cu o pupaza la volan, stau linistita in spatele ei. La fel, stiind ca afara ninge(adaptarea vorbelor marete ale unui clasic in viata) nu ma apuc sa ma plimb de desteapta ce sunt cu masina.

Dar de nevoie? Case intampla sa mai aiba omu si nevoie sa fie motorizat.

Fricoasa cum sunt, am cauciucuri de iarna(sau mixte, dar noi, oricum), mi-am cumparat si rovigneta dupa ce anul trecut am uitat complet de asemenea detalii si nimeni nu m-a intrebat de sanatate (mi s-a zis ca nu are nici o treaba zapada cu rovigneta, dar daca produc un accident politia poate mirosi frica si o sa ma amendeze). Am sare in portbagaj sa ma dezghet, daca e nevoie.

Dar, first and foremost, ce marii si tarii soferi masculi nu fac niciodata, ca nuu e nevoie... am luat o lopata si mi-am deszapezit aleea din fata casei(e drum public si duce si la alte case, da` nimeni nu a vazut de cuviinta sa puna mana). Ii aud pe muncitorii din fabrici si uzine socializand, ca e datoria primariei, ca ei nu fac munca altuia, ca ce, cineva o facut vreodata munca lor? etc samd.
Astia au dacii, au si loganuri... deci paguba nu e mare daca si el lovesc, dar cand vezi ca patinezi ca o vita si nu poti iesi si intarzii la schimb, decat sa iei nisip(ca este un munte de nisip lasat de vre-un gospodar de cand si-a betonat oarice, ca o fi bun candva) sa-ti pui sub roti, decat sa iei o lopata sa iti faci o carare, mai bine stai ca vita baloasa si te uiti in gol apasand pe acceleratie.
Oare satisfactia asta ca nu ai facut munca nimanui, ca ce neprofesionisti sunt cei de la primarie(surpriza ar fi daca ar fi profesionisti) e echialentul mustruluielii pe care o s-o primesti la fabrica, in cel mai bun caz, ca astia abia mai au comenzi si fac reduceri masive de personal?

Asa ca zilele trecute, sub privirile mirate ale ocupantilor blocurilor paraginite din vecini, eu, fiinta diafana, printesa lui tata, am pus mana p lopata si uiterior pe maturoi, am ciolit nisip de la gospodar, am cumparat sare de muraturi de la aprozar si am imprastiat-o si, dupa o ora de efort fizic(chiar e un exercitiu bun, l-am simtit mai ales in zona fundului) am scos masina la liman in siguranta, fara a accelera si a patina ca soferii bravi ai patriei.

Sugestia mea, mai lasati vaietele si plansetele ca, vai, iarna ninge, extraordinar domnule nu se poate asa ceva, ridicati-va fundurile obeze de pe scaunele si dati la lopata fratilor, ca nimeni nu va va curata printre masini, aleile, trotuarele.

Uite, asa, o soferita fara pretentii, le arata fundul cracanat al Ka-ului ei acelor macho ai soselelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu