Despre mine

Cluj-napoca
life in the chocolate lane

miercuri, 29 aprilie 2015

Despre problemele de comunicare la romani

* si eu sunt romanca deci ma includ

Pentru ca jobul si placerea maxima in lumea asta e sa vorbesc all day long, fara intrerupere, repede, cursiv, pana ametesc inamicul, ma lovesc precum musca de parbriz de deficientele conationalilor la comunicat. Le expun mai jos, punctual, sa nu obosim cititorul.

1. Ce inseamna cand iti resping apelul? Nu ca am ceva cu tine, nu ca am apasat din greseala pe buton, nu ca ar trebui sa ma resuni de 10000 de ori pana iti raspund pentru a-ti spune ca nu pot sa vorbesc. Cand iti resping apelul inseamna sa stii ca ti-am vazut apelul, esti important pentru mine si o imprejurare mai presus de vointa mea ma impiedica sa iti ascult doleantele dragi sufletului meu. O catastrofa naturala de proportii biblice cum ar fi un judecator, procuror, politist sau un alt client asa ca tine imi ocupa timpul si capacitatea de a-mi pasa cu sufletul cald si umed de necazurile altora. Dar imediat ce imi recapat abilitatea de a ma emotiona, te sun, fii linistit.

2. De ce te rog sa imi scrii prin e-mail toate informatiile pe care mi le turui in telefon? Pentru ca ti-am raspuns dupa al 10000-lea apel crezand ca mori, cel putin sau ca ma suna sfantu petru sa ma anunte ca ai trecut cu bine de security check acolo sus si sunt pe strada, la volan, la tribunal sau oriunde altundeva unde nu pot sa notez toate informatiile complicate pe care mi le daruiesti binevoitor. In plus, daca ai spus vreo prostie pe care mi-o asum, vreau sa pot sa urmaresc sursa ei,

3. De ce te rog sa-mi aduci documente la prima discutie? Pentru ca povestile sunt vagi, plictisitoare, lungi si oricum la documente ajungem. Pentru ca anulat in limbajul tau e ceva ambiguu si atotcuprinzator iar in lumea mea e ceva specific din care decurg drepturi si obligatii si ma intereseaza exact ce fel de anulat e nu doar o poveste cetoasa despre cum cineva e rau si te-a nedreptatit. Also, vezi punctul 2.

4. Cand romanul se supara pentru ca nu i se acorda atentie. Suntem intr-un raport profesional, comercial, chiar daca sunt dragalasa si zambesc, nu inseamna ca ai dreptul sa te superi pe mine sau sa te porti ca un copil prost. Ai dreptul sa reziliezi contractul, sa-ti iei povestile si sa pleci catre alt avocat sau catre cine vrei tu. Dupa ce ma platesti, that is.

5. Romanii care au uitat sa ceara ceva, sa multumeasca, care cred ca totul li se cuvine si se ofuscheaza maxim cand li se demonstreaza contrariul. Din momentul in care romanul se da din pat, are impresia ca este titularul tuturor drepturilor: sa nu acorde prioritate, sa nu semnalizeze, sa faca galagie nejustificata, sa arunce mizerii aiurea dar bineinteles sa ii fie respectate drepturile de a i se acorda prioritate s.a. Si se cearta, se ofuscheaza, e suparat pe viata si se razbuna pe toata lumea. Pentru ca asa-i frumos, sa traim in jungla, pesteri si sa ne spargem capetele cu bolovani cand ne vedem!


Am zis!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu